Reclamecampagne profileert NVVE als aanspreekpunt en kenniscentrum

Vragen over het levenseinde? Wij zijn ervoor.’ Zo luidt de slogan van de nieuwe NVVE-campagne, die op 20 juli werd gelanceerd. Met de campagne is de NVVE zichtbaar op de publieke omroep, in de (regionale) dagbladen, magazines, nieuwsbrieven en op de website en social media van de vereniging. De foto’s van zes consulenten, gemaakt door Krijn van Noordwijk, moeten ervoor zorgen dat de NVVE het eerste is waaraan mensen denken als ze vragen hebben rondom het levenseinde. De vereniging profileert zich als hét aanspreekpunt en kenniscentrum.

De consulenten bekrachtigen met hun uitspraken de rol als ‘raadgevend maatje’ dat nabij is en klaarstaat voor een gesprek. Drie van hen, Ingrid, Luc en Micaela, zijn ook in de reclamespots te zien. De campagne is vooral gericht op de zichtbaarheid van de NVVE, maar zet ook in op het werven van nieuwe leden. Ze kwam tot stand in samenwerking met Brain Creatives (creatief concept), Zuiver media, MobPro en grafisch ontwerper Kees Wagenaars. De campagne loopt door tot en met de Week van de Euthanasie (13-20 februari 2021). De reclamefilmpjes zijn te bekijken op YouTube